შეხვედრა

შენ ქუჩაში უცებ შემხვდი მაშინ,
ქალიშვილი მოგყვებოდა კდემით.
“გამარჯობა, – დაბნეულად მითხარ, –
გაიცანი, საცოლეა ჩემი”.

“მომილოცავს!” – გითხარი და მყისვე
ვერც კი მივხვდი, რას ნიშნავდა ცოლი.
გაგიღიმე, ჩამოგართვი ხელი
და მხრებიდან დავიბერტყე თოვლი.

გაიღიმა ქალიშვილმაც წყნარად,
“გვეჩქარება, გვაპატიეთ…” – მითხრა.
მერე ხელი გაგიყარა მკლავში
და არაფრით გათქმევინა სიტყვა.

მე გავფითრდი, გამიშეშდა ხელი,
იდგა ზამთრის სუსხიანი დილა.
მე ვიდექი თოვლიანი ხის ქვეშ,
თქვენ ბილიკზე მიდიოდით ფრთხილად.

ის, რაც წავიდა

შენ შემოხვედი სულ ერთი წამით,
მე სასწაულის არა მჯეროდა.
შენ შემომხედე და დადგა ჟამი
სიზმარი ცხადად გადამქცეოდა.

მერე ფანჯარა გააღო თოვლმა
და მე გელოდი ძალიან დიდხანს.
“ის რაც წავიდა, არასდროს მოვა,” –
ჩემთვის მრავალჯერ ღიმილით გითქვამს.

მე უკვე ვხვდები, დრო რომ სწრაფია,
მიაქვს წარსული და მე ვბერდები.
შენ მტოვებ ისევ, ისევ მიდიხარ
და ალბათ აღარც გაგახსენდები.

მარტო ვარ… სევდას შევებრალები
და მომიყვება უცნაურ ამბავს,
თუ როგორ უყვარს მხიარულება
და ამით ძალას თუ როგორ კარგავს.

მერე ინათებს… ყოველთვის როცა
ღამე გადავა და გათენდება,
ის რაც წავიდა ოდესღაც ჩემი –
მთელი ტკივილით გამახსენდება.

ნიკოლოზ მარკოზაშვილი

Семейный альбом под дождем на асфальте
И ветром растопырены страницы фотографий Чьих-то и Чужих.
В очках мальчишка, так старательно играющий на альте,
Мужчины, женщины всех возрастов. Улыбок хоровод.
Капли струйки жизни.
Не отойдешь от них,
Не тронешь,
Не поднимешь,
Не спасешь.
Как грустно осенью в Тбилиси старом под дождем…

XXI საუკუნე

შენ ცხოვრობ XXI საუკუნეში, თუ:

1. შეცდომით კრეფ შენ სისტემურ პაროლს მიკროტალღურ ღუმელზე
2. შენ გაქვს სია 15 ნომრით იმისთვის, რომ დაუკავშირდე შენ ოჯახს, რომელიც შედგება სამი წევრისგან
3. შენ უგზავნი e-mail-ს კოლეგას, რომელიც ზის მეზობელ ოთახში
4. შენ დაკარგე კონტაქტი შენ მეგობრებთან ან ოჯახის წევრებთან იმიტომ, რომ მათ არა აქვთ ელ. ფოსტა
5. სამუშაოს დამთავრების შემდეგ შენ ბრუნდები სახლში და პასუხობ ტელეფონს ისე, თითქოს ისევ სამსახურში ხარ
7. შენ პანიკაში ვარდები, თუ სახლიდან მობილური ტელეფონის გარეშე გამოხვედი და ბრუნდები მის ასაღებად
8. შენ იღვიძებ დილით და პირველი, რასაც აკეთებ – შედიხარ ინტერნეტში ისე, რომ ჯერ ყავაც არ დაგილევია
9. შენ თავს გვერდით ხრი, როცა იღიმები 🙂
10. ახლა შენ კითხულობ ამ ტექსტს, ეთანხმები მას და იღიმები
11. უფრო უარესი, შენ უკვე იცი, ვის გადაუგზავნი ამ მესიჯს
12. შენ ისეთი გატაცებული ხარ კითხვით, ვერც შენიშნე, რომ მე-6 პუნქტი არ არსებობს
13. შენ მხოლოდ 1 წამი დაგჭირდა იმისთვის, რომ თვალი გადაავლო ტექსტს და დარწმუნდე, რომ მე-6 პუნქტი მართლაც არ არის

ახლა კი იცინი 🙂

თუ … მაშინ …

დააკოპირე და მიუწერე შენი ვარიანტები

თუ წვენი, მაშინ… ანანასის
თუ ალკოჰოლი, მაშინ… ქინძმარაული
თუ ცხოველი, მაშინ… კატა
თუ მცენარე, მაშინ… კაკტუსი
თუ მობილური, მაშინ… აიფონი
თუ ფილმი, მაშინ… მისტიკა
თუ ვარსკვლავი, მაშინ… ჩაუმქრალი
თუ ღამე, მაშინ… ფიფიქებიანი
თუ დღე, მაშინ… მზიანი
თუ სტიქია, მაშინ… მიწა
თუ მშვიდობა, მაშინ… სამუდამოდ
თუ მეგობარი, მაშინ… ბავშვობის
თუ მამაკაცი, მაშინ… ყურადღებიანი
თუ გრძნობა, მაშინ… სიყვარული
თუ ემოცია, მაშინ… სიხარულისგან
თუ სიტყვა, მაშინ… გულწრფელი
თუ სიმღერა, მაშინ… all you need is love
თუ წიგნი, მაშინ… ჰემინგუეი
თუ ცხოვრება, მაშინ… აზრიანი
თუ სმა, მაშინ… ზღვრის არსებობა
თუ მეგობრობა, მაშინ… უღალატო
თუ ჭამა, მაშინ… ზომიერი
თუ ყურება, მაშინ… სილამაზის
თუ მოსმენა, მაშინ… მუსიკის
თუ კითხვა, მაშინ… საღამოობით
თუ ძილი, მაშინ… არა მარტოობაში
თუ სურვილი, მაშინ… მიზნის მიღწევა
თუ დაწოლა, მაშინ… პლაჟზე
თუ ფრენა, მაშინ… უფრთებოდ
თუ ლაპარაკი, მაშინ… გააზრებული
თუ ოცნება, მაშინ… ლამაზი
თუ სიკვდილი, მაშინ… მიზნის მისაღწევად
თუ გამგზავრება, მაშინ… კუნძულზე
თუ ტანჯვა, მაშინ… სიყვარულისგან
თუ ფერი, მაშინ… იასამნისფერი
თუ წყენინება, მაშინ… ბოდიშის მოხდა
თუ ყვირილი, მაშინ… სიხარულისგან
თუ განაწყენება, მაშინ… საკუთარ თავზე

დღეს ჩემი ასო-ბგერაა “კ”

თუ დატოვებ კომენტარს ამ პოსტზე, მაშინ მიიღებ ასო-ბგერას (რომელიც მე უკვე მივიღე) და შენს ბლოგში დაწერ მინიმუმ 10 სიტყვას (შეიძლება მეტიც), რომელიც ამ ასო-ბგერაზე იწყება და ასე თუ ისე დაკავშირებულია შენთან და შენ ცხოვრებასთან 🙂 ან არ არის დაკავშირებული

1. კატა – ჩემი უსაყვარლესი ცხოველი
2. კომპიუტერი – ისევ შენელდა 😦
3. კინო – გადის ნეტავ რამე საინტერესო?
4. კრუასანი – შევჭამდი ეხლა რამდენიმეს…
5. კაბრიოლეტი – ეეჰ, მეყოლება როდესმე?
6. კოტეჯი – მინდა სადმე კუნძულზე
7. კალამბური – უბრალოდ ლამაზი სიტყვა
8. კოალა – რა სასაცილო და საყვარელია
9. კობალტი – ვიხიბლები ჭიქებითა და თეფშებით
10. კაფე – ძველ თბილისში
11. კოკა-კოლა – საყვარელი სასმელი
12. კაბა – სასწრაფოდ მჭირდება ახალი
13. კოზირი – ყოველთვის უნდა შემოინახო

ანა ახმატოვა

ლექსები, რომლებზეც ვგიჟდები!

* * *
Вечерные часы перед столом,
Непоправимо белая страница.
Мимоза пахнет ниццей и теплом,
В луче луны летит большая птица.

И туго косы на ночь заплетя,
Как будто завтра нужны будут косы,
В окно гляжу я, больше не грустя
На море, на песчанные откосы.

Какую власть имеет человек,
Который даже нежности не просит.
Я не могу поднять усталых век,
Когда мое он имя произносит.

ესეც მეორე

* * *
Я научилась просто, мудро жить,
Смотреть на небо и молиться богу,
И долго перед вечером бродить,
Чтоб утолить ненужную тревогу.

Когда шуршат в овраге лопухи
И никнет гроздь, рябины желто-красной,
Слагаю я веселые стихи
О жизни тленной, тленной и прекрасной.

Я возвращаюсь. Лижет мне ладонь
Пушистый кот, мурлыкает умильней,
И яркий загоряется огонь
На башенке озерной лесопильни.

Лишь изредка прорезывает тишь,
Крик аиста, слетевшего на крышу.
И если в дверь мою ты постучишь,
Мне кажется, я даже не услышу.

ჩემი ვარიანტი

ჩასვი შენს ბლოგში და მარჯვნივ მიუწერე შენეული ვარიანტი 🙂

1. მე მეშინია – რომ სიყვარული გახუნდება 
2. მე ვსაუბრობ – ცოტას და თავშეკავებულად
3. მე ვფიქრობ – სამყაროს მარადიულობაზე
4. მე ვიცი – ჩემი ფასი
5. მე მიყვარს – სიმშვიდე, მყუდროება, თბილი გარემო…
6. მე არ მიყვარს – ხმაურიანი ადამიანები
7. მე მაცვია – ის, რაც მიხდება
8. მე ვისვენებ – ზაფხულში ზღვაზე
9. მე ვჩხუბობ – ძალიან იშვიათად
10. მე ვუსმენ – ქართულ ხმებს
11. მე მძინავს – 6-7 საათი
12. მე ვუყურებ – ფანტასტიკის ჟანრის ფილმებს
13. მე მიკვირს – რა სწრაფად გადის დრო
14. მე ვკითხულობ – სად მაქვს დრო?
15. ჩემი მასწავლებელი – საკვირველი ადამიანია… და იშვიათი
16. ცხოვრება არის – მშვენიერი
17. სიყვარული არის – ცხოვრებაზე მშვენიერი

კომპიუტერის 12 მცნება

1. კომპიუტერი არ არის ვალდებული კარგად იმუშაოს
2. კომპიუტერი არ არის ვალდებული იმუშაოს
3. კომპიუტერს საერთოდ არ აქვს არანაირი ვალდებულება თქვენს წინაშე
4. კომპიუტერი ყოველთვის მართალია
5. მომხმარებელიც ყოველთვის მართალია, მაგრამ ეს კომპიუტერმა არ იცის
6. თუ მომხმარებელი არ არის მართალი ეს მისი პრობლემაა
7. თუ კომპიუტერი მართალია, ეს მომხმარებლის პრობლემაა
8. თუ კომპიუტერი ამბობს, რომ ის მართალია, მაშინ მომხმარებელი სერიოზულად არის ავად
9. თუ მომხმარებელს სჯერა კომპიუტერის, მაშინ ის მომხმარებელი არ არის
10. თუ კომპიუტერი არ ირთვება, ის დამნაშავე არ არის
11. თუ კომპიუეტრი არ ითიშება, მაშინ ის სერვერია
12. იმის გამო, რომ მომხმარებლებმა არ იციან კომპიუტერის გამოყენება, კომპიუტერი სარგებლობს ამით და იყენებს მომხმარებლებს

ფრაზები და აზრები

* * *
სიმარტოვე – ეს არის, როდესაც მეგობრების თანდასწრებით ვერ აღიქვამ ფერწერას.
მეგობრები კი ეს ის ხალხია, რომელთაც ვერსად გაექცევი.
     ნ.მ.

* * *
ის, ვინც განმარტოებაში პოულობს სიამოვნებას, ან ველური ცხოველია, ან ღმერთი.
     არისტოტელე

* * *
მხოლოდ ერთი მეთოდი არსებობს წერო ყველასთვის – ეს არის, არ იფიქრო არავიზე წერის დროს.
     მარსელ პრუსტი

* * *
რაც არ უნდა საწყენი იყოს, წარსულში ვერ დავბრუნდებით, როგორ ძლიერადაც არ უნდა გვინდოდეს ეს. როდესაც საქმე ურთიერთობებს ეხება, ყველაზე კარგი განლაგების დროსაც კი არ იქნება “როგორც მაშინ”. ყველაფერი დროს მიაქვს. ყველაფერი მთავრდება. ამიტომ ვიცხოვროთ მომავლით და იშვიათად მივიხედოთ უკან, წარსულში, სადაც ვერაფერს შევცვლით. აი, მომავალი კი ჩვენს ხელშია და მხოლოდ ჩვენზეა დამოკიდებული. გვახსოვდეს ეს!